REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
http://www.hurtowniaopalu.pl/
prowadzonego
przez Bartosza Gdulę pod firmą Bartosz Gdula Hurtownia
Opału "Bartosz"
§
1
[Definicje]
Ilekroć
w Regulaminie lub Umowie jest mowa o:
-
Cenie -
rozumie się przez to wyrażoną w złotych polskich wartość,
którą Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Towar
lub Usługę. Sprzedawca uwzględni w Cenie podatek od towarów i
usług (VAT) oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych
przepisów sprzedaż Towaru lub Usługi podlegała będzie
obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem
akcyzowym . -
Kliencie -
rozumie
się
przez to Konsumenta lub inną osobę fizyczną posiadającą pełną
lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osobę
prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości
prawnej ale posiadającą zdolność prawną, która dokonała
Zamówienia lub zawarła Umowę. -
Konsumencie - rozumie
się przez
to Klienta będącego osobą fizyczną i dokonującego
ze
Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
działalnością gospodarczą lub zawodową tego Klienta. -
Kodeksie
Cywilnym - rozumie się przez to ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks
cywilny (Dz.U. z 1964 r., nr 16, poz. 94, ze zm.). -
Koszcie
dostarczenia - rozumie się przez to koszt dostarczenia Towaru od Sprzedawcy
do
Klienta, jeżeli dostarczenie to nie stanowi przedmiotu Usługi
świadczonej przez Sprzedawcę. -
Przedsiębiorstwie
Transportowym -
rozumie się przez to wszelki zewnętrzny
w stosunku do
Sprzedawcy podmiot, za którego pośrednictwem Sprzedawca realizuje
obowiązek wydania Towaru Klientowi. -
Regulaminie -
rozumie się przez to niniejszy regulamin Sklepu Internetowego,
stanowiący integralną część Umowy. W zakresie usług
świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o
którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., nr 144,
poz. 1204 ze zm.). -
Sklepie
Internetowym - rozumie się przez to działający pod
adresem http://www.hurtowniaopalu.pl serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, za pomocą którego
Klient może złożyć Zamówienie lub zawrzeć Umowę ze
Sprzedawcą. -
Sprzedawcy - rozumie się przez to Bartosza Gdulę, prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą Bartosz Gdula Hurtownia Opału "Bartosz"
z siedzibą w Sosnowcu, pod adresem: ul. Niecała 17, 41-215
Sosnowiec, REGON: 273781224, NIP: 6442805442. -
Zamówieniu -
rozumie
się przez to oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio
do zawarcia Umowy za pośrednictwem Sklepu Internetowego, określające
rodzaj i liczbę Towarów lub Usług. -
Towarze -
rozumie się przez to rzecz ruchomą, wymienioną i opisaną w
Sklepie Internetowym, która może być przedmiotem Zamówienia. -
Usłudze -
rozumie się przez to świadczenie usług przez Sprzedawcę,
polegające na odpłatnym dostarczeniu Towaru, oferowane przez
Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego. -
Umowie -
rozumie się przez to umowę sprzedaży Towaru lub świadczenia
Usługi, zawartą na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem,
której przedmiotem są Towary lub Usługi oferowane przez
Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego. -
Ustawie - rozumie
się przez to ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz. U. z 2014 r., poz. 827). -
Indywidualnym
Profilu Klienta - rozumie
się przez to podstronę Sklepu Internetowego, za pomocą którego
Klient może m.in. składać Zamówienie, zarządzać danymi
osobowymi, kontrolować złożone Zamówienie, dokonać zmiany
hasła. Dostęp do Indywidualnego Profilu Klienta chroniony jest
hasłem i loginem określanymi przez Klienta.
§
2
[Postanowienia
ogólne]
-
Niniejszy
Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, a
w szczególności zasady zawierania umowy sprzedaży Towaru lub
świadczenia Usługi pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, dostarczania
Klientowi zamówionych Towarów, uiszczania przez Klienta Ceny za
zakupiony Towar lub Usługę, uprawnienia Klienta do odstąpienia
od umowy oraz przysługiwanie i zasady realizacji roszczeń z tytułu
rękojmi lub gwarancji. -
Sklep
Internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę. -
Kontakt
ze Sprzedawcą można uzyskać drogą:
-
telefoniczną: 500-806-350 lub (32) 413-60-05;
-
poczty elektronicznej: hurtowniaopalu@onet.pl;
-
pocztową: Bartosz Gdula Hurtownia Opału "Bartosz", ul. Niecała
17, 41-215 Sosnowiec.
4. Każda osoba
korzystająca ze Sklepu Internetowego jest zobowiązana do
powstrzymania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby
wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego.
Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego oraz
znajdujących się w nim informacji lub zdjęć do celów innych niż
ich przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłania
niezamówionych informacji handlowych, prowadzenia na stronach Sklepu
Internetowego lub z ich wykorzystaniem jakiejkolwiek działalności
komercyjnej, reklamowej, promocyjnej itp. bez wyraźnej zgody
Sprzedawcy.
5. Opłata Klienta
za połączenie telefoniczne na wskazane przez Sprzedawcę numery
telefonów przeznaczonych do kontaktowania się z nim jest określana
zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta
Klient.
6. Informacje
znajdujące się na stronie internetowej Sklepu Internetowego nie
stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu
Cywilnego.
§ 3
[Rejestracja]
-
W
celu rejestracji w Sklepie Internetowym Klient zobowiązany jest
wypełnić formularz rejestracyjny dostępny pod adresem
http://www.hurtowniaopalu.pl/sklep/rejestracja (dalej: formularz rejestracyjny) podając co najmniej następujące
informacje:-
imię
i nazwisko, -
login
i hasło, -
adres
poczty elektronicznej (e-mail), -
adres
(miejscowość, kod pocztowy, ulica), -
województwo.
-
-
Po
pomyślnym dokonaniu rejestracji Klient uzyskuje dostęp do
Indywidualnego Profilu Klienta, za którego pomocą może składać
zamówienia na Towary lub Usługi dostępne w Sklepie Internetowym. -
Klient
może dokonać zmiany podanych informacji lub zażądać
usunięcia Indywidualnego Profilu Klienta. W celu usunięcia
Indywidualnego Profilu Klienta lub zmiany podanych informacji
powinien on przesłać na adres e-mail hurtowniaopalu@onet.pl prośbę o usunięcie Indywidualnego Profilu Klienta lub zmianę
podanych informacji.
§
4
[Składanie
zamówienia]
-
Warunkiem
złożenia Zamówienia jest zapoznanie się przez Klienta z
Regulaminem i akceptacja jego postanowień. -
Do
składania zamówień na Towar lub Usługę w Sklepie Internetowym
uprawnieni są:
-
-
Klienci
zarejestrowani, tj. posiadający Indywidualny Profil Klienta, -
Klienci
niezarejestrowani, tj. nieposiadający Indywidualnego Profilu
Klienta.
-
-
Klient
zarejestrowany składa zamówienie po zalogowaniu się do
Indywidualnego Profilu Klienta poprzez dodanie zamawianego towaru do
koszyka, wybranie sposobu dostarczenia Towaru, wybranie Usługi,
wybranie rodzaju płatności oraz wybranie dokumentu zapłaty
(paragon lub faktura VAT), a następnie potwierdzenie dokonania
zamówienia poprzez wybór przycisku "Złóż zamówienie z
obowiązkiem zapłaty". -
Klient
niezarejestrowany składa zamówienie poprzez wybranie Towaru,
dodanie go do koszyka, wybranie Usługi, podanie danych
kontaktowych, wybranie sposobu dostarczenia, sposobu płatności,
określenie Kupującego oraz wybranie dokumentu zapłaty (paragon
lub faktura VAT), a następnie potwierdzenie dokonania zamówienia
poprzez wybór przycisku "Złóż zamówienie z obowiązkiem
zapłaty". -
W
trakcie składania zamówienia Klient zobowiązany jest do podania
prawdziwych danych. W szczególności dotyczy to danych niezbędnych
do ustalenia przez Sprzedawcę, czy w Cenie należy uwzględnić
podatek akcyzowy. -
Zamówienia
można składać przez całą dobę, każdego dnia w roku.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość chwilowego wstrzymania
działania Sklepu Internetowego, w szczególności ze względu
na konieczność dokonania konserwacji lub uaktualnienia danych.
Sprzedawca w miarę możliwości technicznych podejmie kroki, aby
poinformować o tym fakcie na stronie Sklepu Internetowego. -
Z
momentem złożenia przez Klienta Zamówienia i jego akceptacji
przez Sprzedawcę dochodzi do zawarcia Umowy, na warunkach
określonych w Zamówieniu oraz w Regulaminie. -
Do
akceptacji przez Sprzedawcę Zamówienia dojdzie z wykorzystaniem
funkcjonalności Sklepu Internetowego bądź poprzez przesłanie
przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej Klienta akceptacji
Zamówienia. -
Sprzedawca
najpóźniej do dnia dostarczenia Towaru Klientowi wyśle na adres
poczty elektronicznej Klienta wiadomość zawierającą
potwierdzenie zawarcia Umowy oraz informacje, o których mowa w art.
12 ust. 1 Ustawy. Do wiadomości tej załącza się Regulamin wraz
załącznikami, w szczególności z pouczeniem o odstąpieniu od
Umowy.
§
5
[Składanie
zamówienia z wykorzystaniem poczty elektronicznej lub telefonu]
-
Dopuszczalne
jest złożenie Zamówienia przez Klienta z wykorzystaniem poczty
elektronicznej lub telefonu. -
Klient
składa Zamówienie z wykorzystaniem poczty elektronicznej wysyłając
na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy wskazany w § 2 ust. 3
wiadomość, z której wynikać będzie wola złożenia Zamówienia
z wykorzystaniem poczty elektronicznej. -
Klient
składa Zamówienie z wykorzystaniem telefonu dzwoniąc na numer
telefonu Sprzedawcy wskazany § 2 ust. 3 informując o chęci
złożenia Zamówienia za pomocą telefonu. Klient w trakcie rozmowy
telefonicznej zobowiązany jest podać adres e-mail, na który
Sprzedawca prześle formularz o którym mowa w ust. 4 poniżej. -
Sprzedawca
po otrzymaniu wiadomości, o której mowa w ust. 2 lub 3, udostępni
Klientowi formularz zamówienia i instrukcję wypełnienia
formularza. Do udostępnienia formularza zamówienia i instrukcji
wypełnienia formularza dojdzie w drodze wiadomości skierowanej
przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej Klienta, z którego
Sprzedawca otrzymał wiadomość lub który został podany w trakcie
rozmowy telefonicznej. W wiadomości tej Sprzedawca zawrze
sformułowanie "Informuję, że złożenie zamówienia w sposób
wskazany w niniejszej wiadomości i załączonych do niej
dokumentach pociągnie za sobą obowiązek zapłaty". Instrukcja
wypełnienia formularza dostępna w Sklepie Internetowym może
wskazywać elementy formularza, których podanie jest konieczne dla
złożenia Zamówienia i elementy dodatkowe, których niepodanie nie
wpływa na skuteczność złożenia Zamówienia. -
Do
złożenia Zamówienia dochodzi z momentem doręczenia Sprzedawcy
wysłanej przez Klienta wiadomości na adres poczty elektronicznej
wskazany w § 2 ust. 3 zawierającej formularz zamówienia
wypełniony w sposób zgodny z instrukcją wypełnienia formularza.
Formularz zamówienia powinien być wypełniony w całości, chyba
że Sprzedawca przewidzi elementy dodatkowe, których niepodanie nie
wpływa na skuteczność złożenia Zamówienia. Wraz z wysłaniem
przez Klienta wiadomości, o której mowa w zdaniu pierwszym Klient
potwierdza, że wie, iż Zamówienie pociąga za sobą obowiązek
zapłaty. -
Z
momentem złożenia przez Klienta Zamówienia i jego akceptacji
przez Sprzedawcę dochodzi do zawarcia Umowy, na warunkach
określonych w Zamówieniu. -
Do
akceptacji przez Sprzedawcę Zamówienia dojdzie poprzez przesłanie
przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej Klienta akceptacji
Zamówienia. -
Sprzedawca
najpóźniej do dnia dostarczenia Towaru Klientowi wyśle na adres
poczty elektronicznej Klienta wiadomość zawierającą
potwierdzenie zawarcia Umowy oraz informacje, o których mowa w art.
12 ust. 1 Ustawy. Informacje te stanowią integralną część
Umowy. Do wiadomości tej załącza się Regulamin wraz z
załącznikami, w szczególności z pouczeniem o odstąpieniu od
umowy.
§
6
[Wydanie
Towaru]
-
Wydanie
Towaru następuje poprzez osobisty odbiór Towaru przez Klienta pod
adresem: ul. Niecała 17, 41-215 Sosnowiec. -
W
przypadku niektórych Towarów możliwe jest wydanie Towaru
Klientowi za pośrednictwem Przedsiębiorstwa Transportowego.
Wówczas możliwość taka wskazana jest na stronie internetowej
Sklepu Internetowego. -
Klient
może również zamówić usługę dostawy przez Sprzedawcę Towaru
(Usługa). -
Klient
dokonuje wyboru sposobu wydania Towaru spośród sposobów
wskazanych w ust. 1, 2 i 3, poprzez oznaczenie odpowiedniej opcji
przy składaniu Zamówienia. W przypadku wyboru sposobu wydania
Towaru, o którym mowa w ust. 2 albo 3 Klient podaje w
formularzu Zamówienia adres, pod który Towar ma zostać
dostarczony i wydany Klientowi. Klient zobowiązany jest do
odebrania Towaru w ustalonym miejscu i czasie. -
Obowiązek
wydania Towaru Klientowi przez Sprzedawcę powstaje po uiszczeniu
przez Klienta Ceny wynikającej z Umowy oraz Kosztów dostarczenia. -
Koszt
wydania Towaru za pośrednictwem Przedsiębiorstwa Transportowego
ponosi Klient, chyba że inaczej wynika z informacji ujawnionych na
stronie internetowej Sklepu Internetowego, uzyskanych przez Klienta
w trakcie składania Zamówienia lub z indywidualnych ustaleń
dokonanych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. -
Koszt
wydania Towaru za pośrednictwem Przedsiębiorstwa Transportowego
wynosi 150 zł bez limitu kilometrów za każdą dostawę. -
Klient
nie ponosi kosztów odbioru osobistego Towaru, o którym mowa w ust.
1. -
Za
dostawę Towaru przez Sprzedawcę, o której mowa w ust. 3,
Sprzedawcy należy się od Klienta wynagrodzenie za Usługę w
wysokości:
- od 1 tony do 4 ton
Towaru 2 zł za każdy kilometr liczony w obie strony pomiędzy
siedzibą Sprzedawcy a miejscem wskazanym przez Klienta.
- od 5 do 12 ton
Towary 3,20 zł za każdy kilometr liczony w obie strony pomiędzy
siedzibą Sprzedawcy a miejscem wskazanym przez Klienta.
- od 13 do 24 ton
Towaru 3,50 zł za każdy kilometr liczony w obie strony pomiędzy
siedzibą Sprzedawcy a miejscem wskazanym przez Klienta.
-
W
przypadku, o którym mowa w ust. 2 i 3 Sprzedawca przekaże
Klientowi informację co do terminu dostarczenia Towaru wskazując
datę dzienną oraz przybliżoną godzinę, w której ma dojść do
dostarczenia. -
W
przypadku wystąpienia zdarzenia albo zdarzeń niezawinionych przez
Sprzedawcę, w szczególności siły wyższej, które
uniemożliwiają dostarczenie Towaru we wskazanym czasie i miejscu,
termin dostarczenia Towaru może ulec przesunięciu o czas
występowania wyżej wskazanego zdarzenia albo zdarzeń. W takiej
sytuacji Sprzedawca poinformuje Klienta o wystąpieniu zdarzenia
albo zdarzeń powodujących przesunięcie czasu na dostarczenie
Towaru oraz o czasie o jaki może ulec przesunięciu dostarczenie
Towaru. -
Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za szkody w majątku Klienta innym niż
Towar wywołane działaniem Przedsiębiorstwa Transportowego podczas
transportu lub rozładunku Towaru. -
Klient,
któremu przysługuje zwolnienie od podatku akcyzowego w trakcie
odbioru Towaru zobowiązany jest podpisać dokument potwierdzający
dostarczenie Towaru. Dokument ten jest podstawą do zwolnienia z
akcyzy. W przypadku niepodpisania dokumentu dostarczenia Towaru
dojdzie do naliczenia podatku akcyzowego zgodnie z
obowiązującymi przepisami, zaś jeżeli podatek akcyzowy nie był
uwzględniony w Cenie, to po stronie Klienta powstaje obowiązek
jego zapłaty na rzecz Sprzedawcy.
§
7 [Płatności]
-
Klient
zobowiązany jest do zapłaty Ceny oraz Kosztów dostarczenia
zgodnie z wybranym sposobem dostarczenia Towaru. Do zapłaty innych
dodatkowych kosztów indywidualnie przypisanych do danego Towaru lub
Usługi Klient będzie zobowiązany wyłącznie wówczas, gdy
zostanie o nich wyraźnie poinformowany przed złożeniem
Zamówienia. -
Sprzedawca
wystawi i dostarczy Klientowi dokument zapłaty za Towar lub za
Usługę. W przypadku, gdy Klient w jednym Zamówieniu zamówi
więcej niż jeden Towar lub Usługę Sprzedawca może wystawić
jeden dowód zakupu ujmujący wszystkie te Towary lub Usługi. -
Jako
dokument zapłaty za Towar lub Usługę, o którym mowa w ust. 2,
Sprzedawca wystawia i dostarcza paragon fiskalny lub fakturę VAT,
zgodnie z wyborem dokonanym przez Klienta podczas składania
Zamówienia. -
Sprzedawca
poinformuje Klienta o sposobie lub możliwych sposobach płatności
na stronie internetowej Sklepu Internetowego podczas składania
Zamówienia. -
W
przypadku, gdy możliwe jest dokonanie płatności na różne
sposoby, wybór sposobu płatności przysługuje Klientowi. -
Sprzedawca
dopuszcza następujące sposoby płatności:-
przedpłata
na rachunek bankowy Sprzedawcy -
płatność
gotówką przy odbiorze Towaru przez Klienta.
-
-
W
przypadku wskazanym w ust. 6 lit. a Sprzedawca poda Klientowi dane
do przelewu, w szczególności numer rachunku bankowego, na który
ma nastąpić płatność. -
Zapłata
Ceny następuje z chwilą zaksięgowania środków pieniężnych na
rachunku bankowym Sprzedawcy lub z chwilą wręczenia mu gotówki w
wysokości odpowiadającej Cenie.
§
8
[Odstąpienie
od umowy]
-
Konsument
może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy i zwrócić Sprzedawcy
Towar bez podania przyczyny, na zasadach określonych w Ustawie,
a przedstawionych w informacji, o której mowa w ust. 2. -
Informacje
dotyczące sposobu i terminie odstąpienia od Umowy przez Konsumenta
znajdują się w informacji dotyczącej korzystania z prawa
odstąpienia od umowy, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu. -
Konsument
może zrealizować prawo do odstąpienia od umowy w sposób wskazany
w informacji, o której mowa w ust. 2. Konsument może, ale nie
musi wykorzystać wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu. Konsument,
który odstąpił od Umowy i zwraca Towar ponosi odpowiedzialność
za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z
niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzania
charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. -
Jeżeli
Sprzedawca nie zaproponuje, że sam odbierze rzecz od Konsumenta
zwracany Towar, może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub
dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. -
W
przypadku odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, Umowę uważa się
za niezawartą. Jeżeli Konsument złoży oświadczenie o
odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca zaakceptuje Zamówienie
(przyjmie ofertę), akceptacja przestaje wiązać Sprzedawcę. -
Konsument
ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. -
Jeżeli
Towar dostarczono Klientowi do miejsca, które było jego miejscem
zamieszkania w chwili zawarcia Umowy, Sprzedawca jest zobowiązany
do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter
rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą. -
Prawo
odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ustępach powyżej nie
przysługuje:
a)
Klientowi niebędącemu Konsumentem,
b)
w odniesieniu do zawartej z Konsumentem Umowy o Usługę dostarczenia
Towaru za pośrednictwem Sprzedawcy, jeżeli usługa ta została
wykonana przez Sprzedawcę.
9. W nawiązaniu do
ust. 8 lit. b Sprzedawca informuje, że po wykonaniu Usługi przez
Sprzedawcę Konsument utraci prawo odstąpienia od Umowy.
10.W okresie jesienno zimowym oraz opadów deszczu węgiel może być mokry i zamiałowany, powoduje to jego niższą tęmperaturę spalania oraz zwiększoną ilość popiołu - nie uwzględnia się reklamacji ze względu na to.
§
9
[Procedura
reklamacji]
-
Sprzedawca
jest odpowiedzialny względem Konsumenta z tytułu rękojmi jeżeli
sprzedany Towar lub Usługa ma wadę fizyczną lub prawną, na
zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. -
Jeżeli
Towar lub Usługa ma wadę, o której mowa w ust. 1, Klient może
złożyć reklamację na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. -
Klientowi
niebędącemu Konsumentem nie przysługują uprawnienia, o których
mowa w ust. 1-2 powyżej (wyłączenie rękojmi). -
Reklamacje
mogą być składane pisemnie na adres Bartosz Gdula Hurtownia
Opału "Bartosz" z siedzibą w Sosnowcu, ul. Niecała 17, 41-215
Sosnowiec, za pośrednictwem poczty e-mail na adres
hurtowniaopalu@onet.pl lub w każdej innej prawnie dopuszczalnej formie.
§
10
[Sposoby
polubownego załatwiania sporów]
-
-
-
Konsument
ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzeni roszczeń. -
Konsument
może złożyć wniosek o wszczęcie mediacji lub wniosku o
rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. -
Mediacja
prowadzona jest przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji
Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały. -
Sądami
polubownymi są w szczególności stałe polubowne sądy
konsumenckie działające przy wojewódzkich inspektoratach
Inspekcji Handlowej, których lista znajduje się na stronie
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#
faq596
-
-
§
11
[Postanowienia
końcowe]
-
Klienta
i Sprzedawcę w ramach zawartej Umowy wiąże treść Regulaminu
obowiązująca w dniu zawarcia Umowy. -
Sprzedawca
udziela Klientowi wyjaśnień dotyczących znaczenia poszczególnych
postanowień Regulaminu, jak i jakichkolwiek innych postanowień
stanowiących integralną część Umowy. -
W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu
Cywilnego, zaś w odniesieniu do Konsumenta również Ustawy. -
Załącznikami
do Regulaminu są:
a)
Załącznik nr 1 - Informacja dotycząca korzystania z prawa
odstąpienia od umowy które stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
b)
Załącznik nr 2 - Wzór formularza odstąpienia od umowy, który
stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
Data
opublikowania regulaminu: 25.12.2014
INFORMACJA
DOTYCZĄCA KORZYSTANIA
Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia
od umowy
Mają
Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14
dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin
do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym
weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna
niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie
rzeczy, chyba że:
-
umowa zobowiązuje do przeniesienia własności wielu rzeczy, które
dostarczane są osobno - wówczas po upływie 14 dni od dnia, w
którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym
osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła
w posiadanie ostatniej z rzeczy;
-
umowa zobowiązuje do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych
partiami lub w częściach - wówczas po upływie 14 dni od dnia, w
którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części
lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez
Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.
Aby
skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo
poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od
niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
Mogą
Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak
nie jest to obowiązkowe.
Aby
zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali
Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego
Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy.
Skutki
odstąpienia od umowy:
W
przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu
wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających
z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w
każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o
wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu
płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba
że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w
każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z
tym zwrotem. Możemy
wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub
do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę
odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie
nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas
Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany,
jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą
Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy!
załącznik
nr 2
wzór
formularza odstąpienia od umowy
Pan
Bartosz Gdula
-
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Bartosz Gdula
Hurtownia Opału "Bartosz" z siedzibą w Sosnowcu, ul.
Niecała 17, 41-215
Sosnowiec
Ja/My
niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy:
________________________________________________________________________
(tutaj znajduje się miejsce na określenie przez Państwa
rzeczy/towaru, w zakresie których odstępują Państwo od umowy)
Data
zawarcia umowy: ____________ data odbioru (ewentualnie):
_________________
numer
faktury VAT lub innego dokumentu kupna (ewentualnie):
__________________
Imię
i nazwisko konsumenta: ___________________________
Adres
konsumenta: __________________________
Podpis
konsumenta
(tylko
jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
_______________________
Data:
_______________________________